close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה כדאי לבדוק לפני קניית רכב יד 2

מערכת שורשו ניסן, תשעה26/03/2015

דברים שכדאי לבדוק ושצריך לדעת לפני רכישת רכב מיד שניה?

תגיות:
מי שרוצה להתחדש ולהחליף את המכונית, או רוצה לקנות מכונית בפעם הראשונה, לא חייב להשקיע סכומי עתק ברכישת מכונית חדשה מהניילונים. שוק היד השנייה פורח ורבים מעדיפים לקנות רכב יד 2 מטופל ואיכותי במחיר נמוך יותר. בין אם מבצעים עסקה של קניית רכב יד 2 מול אדם פרטי או בוחרים דווקא לקנות את הרכב מחברת ליסינג או השכרה, יש כמה דברים שצריך לבדוק לפני שחותמים על העסקה.

מה מצב הרכב?
לפני כל קניית רכב יד 2 חשוב מאד לבדוק את מצב הרכב. הרכב צריך להיות תקין ולאחר טסט ואם יש בו תיקונים או בעיות, חשוב שיטופלו לפני שאתם קונים את הרכב. ברוב המקרים תוכלו לקחת את הרכב לבדיקה במכון רכב מורשה. הרכב יעבור בדיקה על ידי אנשי מקצוע ואם יימצאו בו ליקויים תוכלו לקבל על כך זיכוי במחיר הקנייה או לדרוש תיקון מהמוכר לפני קניית הרכב.

מי מוכר לכם את הרכב?
במהלך הבדיקה במכון המורשה מתבצע גם אימות של נתוני הרכב, כך תוכלו לדעת בדיוק ממי אתם רוכשים את הרכב ולוודא שמדובר באדם אמין. חשוב לבדוק האם הרכב עומד תחת עיקולים כלשהם, האם יש עליו משכנתא, האם יש בעיה עם בעל הרכב, עבירות, תאונות חמורות ועוד. כל הדברים האלו צריכים להיות מתועדים ובעל הרכב צריך להגיש לכם מסמכי רכב שנותנים לכם סקירה של כל התנאים. אם המוכר גורם לכם להרגיש שיש בעיה או יוצר רושם לא אמין, עדיף לוותר על העסקה.

כמה קילומטראז' יש לרכב?
כשמתכוונים לקנות רכב יד 2 למכירה, אנחנו יודעים שהוא כבר עבר דרך ויש לו צבירה של קילומטרים בנסיעה. חשוב לבדוק כמה קילומטאז' צבר הרכב ולוודא שלא עבר את מספר הקילומטרים כך שעלולות להתעורר בעיות ותקלות. בבדיקה במכוני רכב תוכלו לבדוק את רישום הקילומטאז' ולעלות על בעיות שונות.

אילו טיפולים עבר הרכב?
חשוב שתכירו את ההיסטוריה של הרכב. איזה טיפולים הוא עבר? מה כתוב בספר הרכב? האם הטיפולים נעשו על ידי מוסך מורשה או על ידי אדם פרטי שאולי יצר נזק. את כל הדברים האלו כדאי לקחת בחשבון כשמבצעים עסקה של קניית רכב יד 2 וכדאי לשקול היטב האם להשקיע ברכב שעבר טיפולים גדולים, תאונות ותקלות.

מהו מחיר הרכב?
אחד הדברים הכי חשובים שצריך לבדוק הוא מחיר הרכב. בדרך כלל המחיר יפורסם לצד פרטי הרכב או שתקבלו הצעת מחיר מבעל הרכב, אבל חשוב לבדוק מעבר לכך כמה פרטים. כדאי לבדוק האם יהיו לכם עלויות נוספות על המחיר שמוצע שנדרשות כדי לתקן ולשפר את מצב הרכב, האם המחיר הוא ממוצע ומתאים למצבו של הרכב ולשנת הייצור שלו. כל הנתונים האלו יחד יקבעו האם המחיר שהוצע לכם הוגן.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה